Email Marketing: Totalno Upustvo

email marketing

1. Šta je Email Marketing?

Email marketing je put pretvaranja subscribera u kupca slanjem poruka u njegov inbox. On ne mora da bude težak. Ovo upustvo sadrži sve što je potrebno za uspešno startovanje email kampanja.

Kako to izgleda u praksi? Na primer, kada se prijaviš za newsletter poznatog bloga ili za novosti tvoje omiljene online prodavnice, ti daješ dozvolu tom brendu da ti šalje emailove.

Dužnost pošiljaoca je da ti dostavi ono što je obećao. Ako ti je rekao da ćeš dobiti kupon onda u njegovom mejlu mora da stoji kupon kod. Tvoja email adresa postaje deo njegove email liste i on je kasnije može koristiti u marketing svrhe.

Benefiti Email kampanje su brojni. Gradi se i neguje odnos kompanija kupac, podiže se svest o brendu i prodaje. Sve ovo dovodi do rasta biznisa.

Jednom kad se izgradi email lista, to postaje aktiva brenda. Možemo poslati poruku subscriberima u svakom momentu besplatno. Dok kod plaćenih reklama to nije slučaj. 

Izgrađena lista daje nezavisnost i sigurnost u odnosu na česte online promene i trendove. Na primer facebook biznis stranice dobijaju slab reach, a nekada to nije bio slučaj. Ljudi koji su sav saobraćaj ka sajtu gerisali sa fb biznis stranica ako nemaju izgrađenu email listu, sad su u problemu, pa moraju da plaćaju reklame.  

1.1 Šta email marketing nije

On nije slanje ogromnog broja spam poruka u kratkom vremenskom periodu.

On nije samo prodaja već i slanje korisnog sadržaja koji pomaže ljudima i čini njihov život lakšim.

On nije puštanje automatskih poruka nepoznatim ljudima. Kupovina liste je loša praksa.

Svaka poruka mora biti personalizovana i prilagođena određenom segmentu.

1.2 Oni: Email marketing je mrtav, Statistika: Veoma greše

On predstavlja jednu od najefikasnijih formi digitalnog marketinga. Ljudi pošalju i prime 269 milijardi mejlova dnevno. Email komunikaciju koriste 3.7 milijardi stanovnika planete (informacije preuzete od izvora).

Većina korisnika mobilnih telefona dobijaju obaveštenja kad email stigne u sanduče. Skoro svaki treći kupac preferira komunikaciju sa brendom kroz email. 66% kupaca su napravila online kupovinu kao rezultat email marketing poruke. 138% više je potrošeno od strane kupca koji primi email ponudu od onoga ko ne primi.

1.3 Ciljevi Email kampanje

Sve počinje sa pitanjem šta želimo da postignemo email kampanjom.

Da li zeliš da povećaš broj subscribera na listi?
Da li želiš da povećaš prodaju?
Da li želiš da kreiraš odnos sa subscriberima?
Da li želiš brand awareness da podigneš na viši nivo?

Kampanju oblikujemo prema ciljevima i prema ciljnoj grupi kojoj je namenjena. Najbitnije je poznavati idealnog kupca. Kada se počinje uglavnom je fokus na rastu email liste.

2. Rast Email Liste

Ključ dobre email liste je u tome da bude sastavljena od ljudi koji vole tvoj brend i koje zanima sadržaj koji deliš.

Neophodno je dobiti saglasnost da subscriberi žele tvoje mejlove u svom inboxu. Samo tada email marketing radi. 

Da bi se prikupili mejlovi koristimo sign up forme. U forme posetioci websajta mogu ostaviti svoje lične podatke Ime, Prezime i svoju Email adresu. Razlikujemo nekoliko vrsta sign up formi statične, pop up, slide in i notification bar.

2.1 Vrste sign up formi

Statične sign up forme  se postavljaju na home page, u side bar, u sredinu sadržaja blog posta.

Pop up sign up forme iskaču posle određenog vremena provedenog na stranici ili kad skroluješ do određenog dela stranice. Da bi korisnik mogao da nastavi da čita nephodno je da je ugasi ili ostavi podatke.

Slide in forme su manje napadne od pop up formi, one u jednom momentu samo skliznu u donjem delu ekrana i korisnik može da nastavi da čita tekst a da je ne gasi. Međutim verovatno će je ugasiti jel odvlači pažnju i tera mozak da više misli.

Notification bar uglavnom stoji iznad glavnog menija web sajta ili bloga. Forma se ubacuje u notification bar i privlači non stop pažnju tokom vremena provedenog na sajtu.

2.2 Saveti za sign up formu

Tekst pored forme treba da tačno kaže sta će subscriber dobiti nakon što unese podatke, koliko često ćeš mu slati mejlove, kakav sadržaj će dobiti u inbox…

Pravilno postavljeni početni uslovi će olakšati građenje kvalitetne mail liste i smanjiti broj poruka koje idu u spam.

Takođe će se smanjiti broj odjavaljenih subscribera. Neophodna je kreativnost kod pisanja teksta, kako bi se povećao broj prijava na listu.

Svaka sign up forma potrebno je da ima kvalitetan call to action.

Forma se postavlja na stranicama sa velikim saobraćajem kako bi se prikupilo dovoljno kvalitetnih subscribera.

Dizajn ne sme da odstupa od celokupnog brenda. Koriste se karakteristične boje koje su se koristile kroz ceo sajt i slike koje predstavljaju brend na najbolji način.

pdf-toolkit-opt-in

All The Digital Marketing Tools You Will Need. Ever! FREE

Your Information Is 100% Secure And Will Never Be Shared With Anyone.

3. Najvažniji Email Marketing Termini

Email Kampanja – serija emailova dizajnirana da ostvare određeni marketing cilj.

Subsriber – osoba koja je odlučila da se prijavi na tvoju email listu.

Opt in – dozvola subsribera da mu šalješ poruke u inbox.

HTML Email – Email koji koristi html kod poput web stranice. Možeš napraviti mejl da izgleda kako god želiš, birati font, ubacivati slike, hiperlinkove, pomerati sadržaj, itd.

Plain Email – Email bez html koda, samo tekst, bez ikakve mogućnosti dizajniranja.

Open rate – Procenat otvorenih od ukopnog broja poslatih emailova.

Segmentacija – slanje i prilagođavanje poruka određenom segmentu email liste.

Personalizacija – slanje i prilagođavanje poruka pojedincu na osnovu informacija koje smo prethodno sakupili o njemu.

Opt in (squeeze) page – predstavlja landing page namenjen sakupljanju emailova.

Sekvence – serija emailova koja se šalje na osnovu vremenskih intervala ili automatskih okidača.

plain-vs-html-email

4. Plain vs HTML E-mail

Ako html mejl dobro kodiran, nema greške u kodu i sadrži svoju plain verziju isporuka bi trebalo da bude ista. Međutim u praksi često plain verzija ima bolju isporuku.

Takođe treba da uzmemo u obzir i filtere. Gmail na primer brine o iskustvu krajnjeg korisnika i trudi se da razdvoji promotivne mejlove od onih koji to nisu. Korišćenje mnogo slika u emailu je signal googlu da je u pitanju promotivan sadržaj mejla. 

Marketari često greše jer podređuju osnovna pravila email marketinga dizajnu.
Kada otvori plain text mail primalac će videti crni tekst na beloj pozadini sa običnim fontom. Običan email bez ikakve estetike. Predonosti su mu laka čitljivost, bez ikakvih elemenata koji mogu da prekinu pažnju sa teksta. 

Međutim kada otvori html verziju, vidi prelepo dizajniran mejl sa mnogo slika, prelepim fontom, link ka landing page-u, linkove ka društvenim mrežama itd. Sve na štetu isporuke. Prednost html-a je što ima parče koda koji prati open rate.

5. Email Sekvence I Marketing Automatizacija

Kao gore što smo naveli sekvence su serija emailova koja se šalje na osnovu vremenskih itervala ili automatskih okidača.

Slanje sekvenci na osnovu vremenskih intervala izgleda na primer ovako, nakon što se neko prijavio na email listu i potvrdio pristanak, šalje mu se automatski email dobrodošlice posle dva dana, posle sedam dana mu se šalje mejl o proizvodu, posle sedam dana najčitaniji blogovi sajta…

Dok kod druge vrste mejlovi se šalju posle određene akcije na websajtu ili u emailu. Na primer kad klikne na link u mailu ili kad otvori određeni mejl…

Automatizacija email marketing sekvenci podiže marketing na viši nivo. Sign up forme na websajtu sakupljaju mejlove, emailovi se automatski salju, a mi možemo to vreme da posvetimo drugim marketing aktivnostima. Štedimo vreme i olakšavamo sebi posao, jer bi sve te aktivnosti morali da radimo manuelno. Automatizacija je marketing na autopilotu. Postoji nekoliko vrsta sekvenci. Navešćemo neke od najvažnijih .

Sekvenca upoznavanja
U ovoj email sekvenci upoznajemo subscribera sa našim brendom, vrednostima i proizvodima…

Sekvenca građenja odnosa
U ovoj sekvenci šaljemo sadržaj koji će imati upotrebnu vrednost na primaoca kako bi izradili poverenje i pozitivnu sliku o brendu.

Sekvenca Prodaje
Posle duge serije mejlova koji grade odnos i poverenje, salju se mejlovi prodaje. Cilj ovih mejlova je da podstaknu kupovinu.

Sekvenca Posle obavljene kupovine
Ovo je serija mejlova koji se šalju nakon što kupac obavi kupovinu proizvoda. Na primer šalje se upustvo za upotrebu proizvoda. 

Sekvenca Napuštene korpe
Ako je kupac ubacio proizvod u korpu, a ipak nije obavio kupovinu, ovaj tip email sekvence ga može podstaći da se vrati i obavi kupovinu.

6. Kako Email Da Ne Završi U Promotion Folderu?

Najveći problem email marketinga su filteri koji sklanjaju mejlove iz glavnog sandučeta u promotion folder.

Gmail ima oko 500 parametara na osnovu kojih odlučuje da li tvoj mejl ide u glavno sanduče, promotion ili  spam.

Ovde ćemo navesti glavne smernice, kako bi mail završio u glavnom sandučetu.

Nemoj ubacivati mnogo slika u email

Nemoj koristiti previše html koda

Postavi da mejl dolazi od osobe, a ne od brenda. Brendovi šalju promocije ne osobe.

Nemoj koristiti više od jednog linka u mejlu

Nemoj ubacivati linkove za društvene mreže

Sadržaj mejla ne treba da bude promotivan

7. Kako Email Da Ne Završi U Spamu?

Spam je neželjena pošta poslata velikom broju ljudi koja zatrpava inbox bezvrednim ili neprimerenim sadržajem. Email provajderi svojim filterima štite svoje korisnike od ovakvih poruka. Slanje neželjene pošte je regulisano zakonom.

Međutim nekada poruka koja je kvalitetna završi u spam folderu. Ovde ćemo napisati savete kako da poruka ne ide u spam.

Dozvola za slanje emaila
Potrebno je dobiti dozvolu za slanje email poruka. Na sajtu se postavlja sign up forma i u startu se jasno kaže da će njihove informacije biti ubačene na email listu, koja se kasnije koristi u marketing svrhe.

Za email kampanje koristi provajdere sa reputacijom
Na primer MailChimp, Aweber, ActiveCampaign, Infusionsoft, Drip i ConvertKit.

Nizak open rate
Email provajderi gledaju koliko je mejlova poslato koliko je obrisano i na osnovu toga odlučuju šta je spam. Neophodno je osvežiti, segmentirati listu i napisati dobra zaglavlja kako bi se open rate povećao.

Ne treba kupovati email liste.
Kupovinom email liste krši se zakon i ne može se biti siguran u kvalitet liste. Narušava se reputacija. Drugi ljudi koriste isto tu listu i biće slab open rate.

Čišćenje email liste
Tokom vremena ljudi gase svoje adrese, prebacuju se u drugu firmu gde dobijaju novi mail ili prave često nove naloge. Ako se email posalje napuštenoj adresi, on neće biti otvoren, a reputacija pošiljaoca pada. Zato je neophodno očistiti listu.

Ne koristi varljive naslove
Varljivi naslovi obmanjuju i narušavaju iskustvo krajnjeg korisnika.

Navedi fizičku adresu
U e-mail-u je neophodno je da navedete fizičku adresu vaše firme.

Stavi dugme za unsubscribe
Kako poruka ne bi išla u spam nephodno je ponuditi mogućnost svojim subsriberima da se odjave kad god žele. Ne želimo loš open rate. Možda su se greškom prijavili ili možda žele samo besplatnu pdf knjigu, ali ne i poruke od brenda.

Ne koristi spam reči
Na primer amazing, money, free, for only x amount of $, guarantee, order now, risk free…

8. Segmentacija I Personalizacija Email Liste

8.1 Segmentacija

Potrebno je razumeti da se email lista sastoji od različitih grupa ljudi, sa drugačijim ponašanjem i navikama. Listu čine različiti Subscriberi i ista serija emailova neće raditi za sve. E mail listu razdvajamo različite grupe, tj. segmente. Na taj način svakom segmentu možemo poslati prilagođenu poruku.

Segmente možemo podeliti prema godinama, polu, lokaciji, interesu, kupovnom ponašanju, itd. Što je email više prilagođen segmentu to je bolje korisničko iskustvo, utisak o brendu i veći open rate. Prethodno navedeno povećava prodaju.

Ne možemo isto tretirati aktivnog subscribera kao neaktivnog, kupca i potencijalnog kupca, zainteresovanog za proizvod i nezainteresovanog.

Mailchimp-ovi poslednji podaci pokazuju da su segmentirane kampanje imale 14.31% više otvaranja, 100.95% više klikova i 7,19 % manje odjava sa liste od nesegmentiranih kampanja (Podaci preuzeti od izvora).

segmented-vs-non-segmented-email-marketing-campaigns-source-mailchimp

8.2 Personalizacija

Da li ti se desilo da uđeš u tvoju omiljenu prodavnicu i prodavačica  te oslovi imenom? Isto tako je i kod personalizovane email poruke. Personalizacija nam omogućava da se porukom konkretno obratimo pojedincu. Veoma je važna za stvaranje konekcije i poverenja. 

Koristimo podatke koje nam je subscriber prethodno dao Ime, Prezime, Rođendan, itd. kako bi prilagodili poruku lično njemu. Personalizacija povećava open rate.

Da li koristiš Email marketing?

Koji je tvoj omiljeni software za email automatizaciju?

Koje taktike koristiš?

Leave a Reply

avatar
  Subscribe  
Notify of