Instagram Marketing ultimativni vodič za 2018 godinu.

Ovo je ultimativno upustvo kako da dominiraš Instagramom za 2018 godinu.

U daljem tekstu ćeš pronaći proverene taktike koje donose rezulatate.

Prema tome počnimo odmah…

Sadržaj

POGLAVLJE 1

Da li je Instagram prava platforma za tebe?

POGLAVLJE 2

Instagram algoritam, mozak aplikacije.

POGLAVLJE 3

Kupovina pratilaca. Iako trvde da je rešenje, zapravo nije!

POGLAVLJE 4

Instagram na autopilotu, zvuči zanimljivo…

POGLAVLJE 5

Instagram grupe. Pomoć za pomoć.

POGLAVLJE 6

Instagram Shoutouts.

POGLAVLJE 7

Hastag, taraba koja spašava..

POGLAVLJE 8

Kvalitetan sadržaj, uvek ispliva na površinu.

POGLAVLJE 9

Najbolje Instagram marketing rešenje.

POGLAVLJE 1

Da li je Instagram prava platforma za tebe?

Tvoja ciljna grupa je vizualna.

Voli lepe slike, putovanja, atraktivne destinacije i prati modne trendove.

Definitivno da. 

Malo Instagram statistike.

Sve veća popularnost ove društvene mreže, čini je neizostavnim marketing alatom modernog biznisa.

Prema najnovijim statistikama Instagram ima preko 800 miliona mesečno aktivnih korisnika u 2017 godini.

Samo 30% biznisa aktivnih na društvenim mrežama ima Instagram. Kod nas u Srbiji taj procenat je još niži. Eto odlične prilike da napraviš marketing prednost.

Instagram-statistika-infografika

Instagram koristimo za...

Ovu društvenu mrežu možeš koristiti da povećaš brand awareness. Instagram će ti pomoći da budeš duže u svesti pratioca. Pratilac će lakše prepoznati tvoj brend kad ga vidi sledeći put.

Odlična je i za dovođenje ljudi na tvoj web sajt. Na ovoj društvenoj mreži postoji nekoliko mesta gde se link može ubaciti u BIO, reklamu, story i direktnu poruku.

Interakcija brend – kupac na Instagramu je veoma jednostavna i prijateljska. Mogu ti ostaviti komentar na slici, video snimcima, direknim porukama ili na samom storiju. Kupcu na taj način tvoja kompanija postaje dostupnija i bliskija.

na-instagramu-je-lakse-dobiti-pratioce

Na Instagramu je brži rast nego na Facebook-u

I do 3x više ljudi vidi tvoj post i sadržaj nego na facebook-u.

Facebook platforma se više oslanja na oglase, a tvoj post će videti samo 10-15 % tvojih pratilaca. Najnovija Facebook izmena je odvojila postove biznis stranica od personalnih. Srbija je jedna od prvih zemalja u kojoj testiraju ovu opciju. Da li će se dobro pokazati ne znamo još.

Jedno je sigruno, što se više ljudi bude oglašavalo na Facebook-u to će se regularni postovi manje videti. Takođe i rast broja pratilaca je mnogo brži nego na Facebook-u.

POGLAVLJE 2

Instagram algoritam, mozak aplikacije.

Saznaj kako algoritam funkcioniše kako bi mogao taktiku da prilagodiš mehanizmu.

Zašto postoji Instagram algoritam?

Marketing sadržaja je pokrenuo ljude da objavljuju više puta na dan. Neki ljudi to doslovno shvataju i postuju 10 puta dnevno! Svaki dan. Ludo zar ne?

Ako bi svaki korisnik postovao 2 posta dnevno. To je mnogo više sadržaja nego ljudi. Probaj da zamisliš taj nered. Nije moguće da svaki čovek vidi svaku objavu.

Cilj Instagram-a je vrhunsko iskustvo krajnjeg korisnika. Samo zadovoljan korisnik se ponovo vraća na njihovu platformu.

Kako Instagram algoritam radi?

Instagram je rešio taj problem. Ljubiteljima automobila prikazuje objave o automobilima, a ljubiteljima fitnesa fotografije fitnes modela.

Na osnovu interesa koji si pokazao u prošlosti oni predviđaju šta bi ti voleo da vidiš u budućnosti.

Predpostvimo da propagiraš zdrav život i oni ti prikažu hamburger, ti nećeš biti zadovoljan iskustvom koje si doživeo na instagramu.

Tad njihova mreža gubi na popularnosti. Oni žele da ti vidiš sadžaj koji te zanima.

slika pokazuje kako radi instagram algoritam

Instagram engagement je jako bitan faktor.

Prednost u vidljivosti imaju objave bliskih ljudi sa kojima razmenjuješ komentare, lajkove i poruke na dnevnom nivou.

Ako ste ti i osoba bliska, logično je da će te više zanimati njena fotografija nego nekog neznanca.

Ako objava prikupi mnogo lajkova i komentara neprosredno pošto je objavljena, Instagram smatra da je to zanimljivo i daje veći prioritet.

Još neki parametri Instagram algoritma...

Post koji je objavljen sada ima prednost u odnosu na post je objavljen pre 5 dana.

Tražeći neku osobu na search-u, šalješ signal Instagram-u da želiš da ti objave te osobe izlaze češće.

Što duže vremena gledaš objavu, ne skroluješ odmah, to instagram smatra da te više zanima.

POGLAVLJE 3

Kupovina pratilaca. Iako trvde da je rešenje, zapravo nije!

Kvalitet baze pratilaca uvek je bitniji od kvantiteta.

Veću vrednost ima 20 pratilaca koji kupuju od tebe, nego 10k koje ne zanima tvoj proizvod.

Kupovina Instagram pratilaca, lako je upasti u zamku.

Jedina dobra strana ovakve kupovine je social proof. Daje tvojim pratiocima lažan dojam da si “popularan”.

Kupljeni followeri su skup botova, lažnih i sumnjivih profila. Ako imaš lokalni biznis, kako ćeš prodati lažnom profilu tvoj proizvod?

Kontroliše se odnos broja followera i profila koji ti lajkuju i ostavljaju komentare. 

kupovina-followera

Prati se i relevantnost tvojih pratilaca. Brzina kojom si dobio pratioce je jako važna. Instagram zna brzinu rasta broja pratilaca prosečnog profila iz tvoje oblasti.

U budućnosti ako budeš želeo da targetiraš reklamom followere, da li želiš da tvoja reklama stigne na adresu bota? Ovo može dovesti do nepotrebnog rasta troškova i neefikasnosti reklame.

POGLAVLJE 4

Instagram na autopilotu, zvuči zanimljivo...

Automatski softaware upravlja Instagramom umesto tebe. On lajkuje, komentariše, prati, briše…

Na tebi ostaje samo kreiranje sadržaja.

Instagram Automation software i kako radi...

Ovde nećemo preporučiti nijednu aplikaciju. Nešto što radi danas ne mora sutra.

Pitajte nekoga ko već uveliko koristi da vam preporuči ili pažljivo pretražite na googlu.

Postoje aplikacije koje rade izvrsno i one koje ne rade baš dobro. Neke mogu dovesti tvoj profil u opasnost. Pažljivo biraj. Preko njih možeš dostići rast i do 2000 followera mesečno.

Aplikacija targetira ljude po hashtagu. Na primer, ako je neko koristio hashtag #marketing kad je objavio post, software ga pronađe, zaprati, lajkuje i komentariše objavu.

Ako ne uzvrati praćenjem posle određenog vremena automatski ga otprati.

Naravno ovde treba obratiti pažnu na instagram ban limite. Neophodno je da software ne probije limite, jer možeš dobiti trajni ban ili shadow ban.

Automatizacija zaista pomaže u uštedi vremena i povećanju efikasnosti.

POGLAVLJE 5

Instagram grupe. Pomoć za pomoć.

Koristi engagement grupe da povećaš vidljivost tvoje objave i dođeš do većeg broja ljudi.

Instagram engagement grupe

U ovim grupama ljudi lajkuju i komentarišu objave jedni drugima kako bi “hakovali“ algoritam.

Postoje dve vrste ovih grupa. Prva se pravi u okviru Instagram direktnih poruka. Dogovoriš se sa drugim profilima iz tvoje oblasti. Zatim klikneš na plus i dodaš ljude. Limit je 50 ljudi.

Optimalan broj članova je 10. Svaki put kad objavi novu objavu u grupi član napiše „novi post” ostali članovi mu komentarišu i lajkuju tu objavu.

Radi lakše organizacije i preglednosti nepotrebnu komunikaciju u grupi treba svesti na minimum.

Za drugu vrstu grupa potrebno je da instaliraš Telegram app. Limit je 5000 ljudi. Ove grupe uglavnom imaju veliki broj ljudi i potpuno su automatizovane.

U toku dana ima nekoliko rundi kada članovi lajkuju jedni drugima ili komentarišu. Prvo se prijaviš za rundu i ostaviš ime Instagram profila. Nakon toga bot ti šalje spisak ljudi kojima treba da lajkuješ. Lajkuje se poslednji objavljen post na profilu.

Drugo rešenje za uštedu vremena je da platiš ovim grupama da budeš prisutan u svakoj rundi, a da nisi u obavezi da vraćaš lajkove drugim članovima.

Na ovaj način tvoj profil alogoritam stavlja na vrh. Cilj je da dobiješ ogroman broj lajkova i komentara, kako bi tvoj post iskakao u instagram sekciji, ovo bi vas možda zanimalo. 

POGLAVLJE 6

Instagram Shoutouts.

Neka uticajan profil promoviše tebe. Za brz rast koristi shoutouts.

Šta je Instagram shoutouts?

Još jedna veoma efikasna taktika. Šta je shoutouts? Ukratko preporuka drugog profila njegovim pratiocima da zaprate tvoj.

Profil koji te preporučuje treba da bude iz iste oblasti kao tvoj. Na primer njegovi pratioci vole marketing. Ti pišeš o marketingu. Verovatno će te zapratiti ako dobiješ preporuku.

pratite-@mojomarketingag

Takođe profil koji te preporučuje mora biti uticajan. Potrebno je da preporuči tvoj profil sa mention @tvojnalog u Instagram storiju, BIO ili u caption-u posta.

Preporuke možeš dobiti na više načina. Prvi je da platiš jačem profilu da te preporuči. Drugi način je preporuka za preporuku. Treći je poklon u vidu tvog proizvoda ili usluge. Četvrti da zamoliš za preporuku.

POGLAVLJE 7

Hastag, taraba koja spašava..

Povećaj vidljivost tvog posta.

Pomozi ljudima da lakše pronađu tvoj post.

Koristi hashtag.

Šta je hashtag?

Hashtag je ključna reč ili fraza koja najbolje opisuje neku temu. On kategorizuje postove o određenoj temi. Kada upotrebiš hashtag #marketing tvoj post se povezuje sa pojmom marketing.

Na primer pišeš o email marketingu i staviš marketing hashtag. Email marketing je podoblast marketinga. Odlično upotrebljen tag.

Ako uđeš u search, ukucaš marketing, zatim tags možeš videti svoj post koji si upravo objavio i sve postove koji su koristili taj hastag ranije. Tu će pisati koliko je taj hashtag puta korišćen do sad.

Međutim ukoliko pišeš o marketingu a staviš hashtag fitness. Posle nekog vremena dobićeš shadow ban. Ljubitelje fitnesa neće zanimati post o marketingu. Instagram kažnjava tvoj post. Vidljivost opada.

Instagram hashtag

Kako da pravilno koristiš Instagram hashtag?

Na Instagramu možeš koristi do 30 različitih haštagova u jednom postu. Iskoristi ih sve. Možeš ih staviti u caption ili u komentare.

Ukoliko želiš da tvoj stori vidi više ljudi možeš ubaciti hashtagove. Ako imaš lokalni biznis koristi lokalni hashtag #beograd na primer. U storiju koristi geo sticker (stiker sa lokacijom) i lokalni hashtag da bi izlazio u kategoriji beograd.

Pravilo broj jedan ne izmišljaj haštagove. Tebi su potrebni hastagovi koji drugi ljudi koriste i proveravaju.

Koristi hashtagove tvoje oblasti i srodnih oblasti na primer webdesign i SEO. Nemoj da koristiš hashtag koji je mnogo puta iskorišćen na primer instagram. To znači da će tvoj post čim se pojavi biti zatrpan gomilom tuđih postova. Koristi hashtagove srednje veličine.

Upotreba hashtagova ima nekoliko mana. Jedna od mana je što ih naši ljudi retko proveravaju. Hastagovima možeš dobiti followere koji koriste automatski software. Neki od njih su botovi i lažni profili.

POGLAVLJE 8

Kvalitetan sadržaj, uvek ispliva na površinu.

Ideja je da kvalitetnim sadržajem zainteresuješ tvoje pratioce i nakon toga im prodaš tvoj proizvod.

Na Instagramu kvalitetan sadržaj je sve.

Dokazali su da je raspon pažnje opao na 7 sekundi i ima tendenciju pada. Ljudi se kratko zadržavaju na blogu, vestima i slikama. Preleću očima, ne čitaju i brzo idu dalje.

Brz stil života, priključenost na više uređaja (kompijuter, tablet, telefon) i višak informacija je dovelo je do smanjenja pažnje. Da bi neko pročitao ili video ono što želiš, potrebno je skrenuti pažnju.

Kad skreneš pažnju veća je šansa da će se zadržati na tvom sadržaju. Samim tim raste i procenat da će ostaviti komentar i lajk.

content-is-king

Kreiraj kvalitetan sadržaj.

Prirodno najbolji, najzanimljiviji, najčudniji, najšokantniji i najkvalitetniji sadržaj privlači ljude.

Instagram je vizualna Aplikacija. To znači da slika, video ili dizajn posta mora biti vrhunskog kvaliteta. Na platformi najbolje prolaze fotografije kvadratnog oblika.

Video ne sme da bude duži od 60 sekundi jer će iseći ostatak. Prvih pet sekundi je najbitnije kako bi skrenuo pažnju. Pošto svaki video počinje bez zvuka, na dnu ubaci titl. Kako bi ljude privukao da kliknu uključenje zvuka.

Bitna stavka je dugačak caption. Post Caption može da sadrži do 2200 karaktera. Idealno bi bilo iskoristiti bar 300 – 400 karaktera.

Posmatraj caption kao mali blog. Mesto gde možeš svoju misao da izraziš tvojim pratiocima. U caption-u uvek možeš staviti dodatne informacije.

U prvih 80 karaktera napiši o čemu je post. Na tom mestu Instagram preseca caption i da bi se video ostatak neophodno je kliknuti more. Takođe uvek stavi poziv na akciju pozovite ovaj broj, kliknite na link u BIO, rezervišite itd.

Instagram Story

Instagram Story je sadržaj koji traje 24h. Kad istekne 24h sadržaj se briše.

U stori možete ubaciti fotografiju ili video koji skinut ili usnimljen u poslednja 24h.

Taktika je, pravi što više zanimljivih storija. Stori kad se jednom pogleda nestaje iz top bara pratilaca. Ako postaviš novi on će se ponovo pojaviti. Pravi ih što više.

Budi zanimljiv da te ne bi otpratili ili sakrili tvoj story. Koristi storytelling, poklone, popuste, kupone, ubacuj link ka sajtu.

instagram-story

Instagram Live

Instagram Live opcija ti daje mogućnost da se obratiš svojim pratiocima uživo. Instagram opciju lajva posebno nagrađuje najvećom vidljivošću. Jer im je to najnaprednija i najnovija opcija.

Kada upališ live dokle god se snimaš bićeš na početku top bara svojim followerima. Tvojim pratiocima Instagram takođe pušta push notifikacije, kada upališ da snimaš live. Iako nisu na instagramu njima prikazuje notifikaciju da ti snimaš live.

Prilikom snimanja lajva bitno je da fiksiraš telefon zbog kvalitetnijeg zapisa. Prostorija bi trebalo biti dobro osvetljena. Komentari i lajkovi u lajvu su posebno važni. Oni daju još veću vidljivost live-u.

Tokom live-a uvek pozdravljaj pojedinačno ljude i postavljaj im pitanja kako bi komentarisali. Kad završiš live iskoristi opciju da sačuvaš u stori. Kako bi followeri koji su propustili imali priliku da pogledaju. 

POGLAVLJE 9

Najbolje Instagram marketing rešenje.

Instagram reklame najbolja opcija koju vam platforma nudi.

Instagram reklame

Sve gore navedene taktike su manje više besplatne. Međutim nisu toliko precizne, specifične i efikasne u poređenju sa Instagram reklamama.

To su osnovni razlozi zašto se najveći brendovi opredelju za Instagram reklame. Brendovi žele potpunu kontrolu nad reklamom. Ko će je videti, rezultatima i troškovima te reklame.

Instagram poput Fejsbuka prikuplja informacije o svojim korisnicima. Upravo to ga čini savršenom platformom za oglašavanje.

Pored svega toga nudi nam mogućnost hiruški preciznog targetiranja i retargetiranja, testiranja, optimizovanja, određivanja budžeta, mesta gde se reklama pojavljuje (newfeed i stori) i još mnogo toga.

instagram-ads

To je najbolje rešenje koje ti Instagram može ponuditi. Samo tada pravi marketing potencijal aplikacije dolazi do izražaja.

Ako nemaš iskustva vrlo lako se može desiti da postaviš reklame na pogrešan način i da uzalud potrošiš svoj marketing budžet. Prema tome preporučujemo angažovanje marketing agencije.

Da li već koristiš instagram u marketing svrhe?

Koje je tvoje iskustvo sa Instagram aplikacijom?

Koje taktike koristiš?

Podeli ovaj post svojim pratiocima.

Leave a Reply

Be the First to Comment!

Notify of
avatar