MARKETING BUDUĆNOSTI: trendovi koji nam dolaze

Marketing budućnosti je pred vratima. Uticaj digitalnog marketinga raste vrtoglavom brzinom. On se konstantno širi i nalazi nove načine da utiče na potrašačevu svakodnevicu. 

Koristeći sve raspoložive alate, marketing specijalisti se trude da budu inovativni i analitički istraže tržište sa ciljem da odgovore na potrebe kupaca na najbolji mogući način. 

Nikada nije bilo lakše promovisati proizvod ili ideju. Rapidni porast onlajn reklama je trend koji se ne prekida. Sa svojim kompleksnim strategijama i brzim prilagođavanjem na potrebe klijenata, onlajn marketing dobija sve bitke. U modernom dobu u kojem živimo, novine, radio ili televizija postaju zastareli. 

Od pamfleta do chat botova, marketing je prešao dug put. U budućnosti koristiće se strategije koje uključuju veštačku inteligenciju (artificial intelligence). Takođe virtualna realnost predstavlja još jedan od mogućih smerova u kome budućnosti marketinga može ići.

Nove korisne i pouzdane aplikacije će voditi do porasta tehnološke zavisnosti i za posledicu imati negativne sociološke efekte po privatnost korisnika; kreirajući baze podataka i pomerajući klatno sa univerzalizma ka personalizaciji.

Više o strategijama saznaj u daljem tekstu…

1. Marketing nekad i sada

Bez obzira na tehnike i strategije koje se koriste, ili čak doba – marketing je dinamična sfera, uvek spremna za promene i inovacije. 

Marketing nije nova oblast, već nešto što postoji otkad i moderno društvo sa kojim se zajedno menja. Možda ne pod imenom MARKETING, ali i trgovci su se ranije koristili tehnikama i veštinama koje današnji eksperti koriste. 

Danas ova branša predstavlja miks tehnologije i strateških poteza koji omogućavaju promociju proizvoda, uspešnost među konkurentima i stabilan profit. Univerzalno je pravilo da vrednost proizvoda raste sa dobrom prezentacijom i promocijom. 

Koncept marketinga koji je nama poznat datira s početka XVIII veka, od Industrijske revolucije. Masovna proizvodnja, infrastruktura, transport i kasnije, mediji, omogućili su proizvođačima razvoj postojećih i otkriće novih marketinških ideja. 

Tokom  prve polovine XX veka stagniralo je sve, pa tako i marketing sfera. Nakon završetka ratova ljudi su počeli da uočavaju važnost brendiranja (više ovde), advertajzinga i komunikacija. Globalizacija je uzela maha i stavila njih u prvi plan. Kompanije su počele da istražuju tržište i potencijalne klijente radi bolje prodaje. 

S početkom XXI veka kompanije počinju da se okreću ka digitalnom marketingu i počinju da uviđaju prednosti u odnosu na tracionalne kanale televiziju, radio, telemarketing i novine. 

Digitalni marketing (više ovde) košta manje, nudi preciznije targetiranje i retargetiranje,a uticaj i rezultati su lako merljivi – mnogo bolje nego sa tradicionalnim formama.  Umesto televizije i radija, sada koristimo Google, Facebook, Instagram, Youtube, Amazon, kao i aplikacije koje nam na razne načine olakšavaju svakodnevni život. 

Strategije poput blogova, podkastova, email marketinga (više ovde), Facebook i Google reklama, optimizacija sajta za pretraživače (SEO više ovde), kao i chat botova su novi vidovi marketinga koji osvajaju tržište.

Budućnost je tu, tehnologija i inovacije na dnevnoj bazi unpređuju digitalni marketing koji smatramo jednom od najbrže rastućih poslovnih sfera. 

Teško je ići u korak sa svim promenama u društvu, a oblasti marketinga to uporno uspeva. Promene su neizbežne i one uslovljavaju razvoj marketinga – veštačka inteligencija, chat botovi, glasovna pretraga su budućnost marketinga.

pdf-toolkit-opt-in

Svi Marketing Alati Na Jednom Mestu. Besplatno Skini Svoju Kopiju.

Tvoje Informacije Su 100% Bezbedne i Nikada Ih Nećemo Podeliti Sa Trećom Stranom.

2. Veštačka Inteligencija i Marketing

Savršeni futuristički izum. Savršeno softversko rešenje koje može da pomogne ljudima da budu produktivniji, efikasniji i uvećaju svoje mogućnosti. 

Danas koristimo mnogobrojne aplikacije koje nas vode kroz svakodnevnu rutinu. Međutim one nisu pametne. Šta ako bismo imali ličnog asistenta, sve pretraživali putem glasovne pretrage ili posedovali programe koji bi radili sav neželjeni posao umesto nas ?

Za deset godina veštačka inteligencija će biti najbolji čovekov prijatelj, neizbežna virtuelna osoba čije ćemo savete i preporuke slušati.  

Za marketing specijaliste, ovo je savršena prilika da utiču na klijente putem sofisticiranih i neprimetnih načina. 

Pisanje dugih, informativnih i kvalitetnih članaka ponekad je zamorno i može oduzimati previše vremena. Već danas imamo software koji može pisati blog članke umesto nas. Međutim to je još u početnim fazama i sa dosta grešaka. Za nekoliko godina veštačka inteligencija će moći upotpunosti da kreira sadržaj umesto nas.

Segmentiranje kupaca, će biti preciznije i lakše, jer ćemo u biti mogućnosti da pratimo njihovo ponašanje i učimo iz njega uz pomoć novih metoda. Ovo će nam pomoći u donošenju pravih marketing odluka.

Prava personalizacija 1na1, na nivou pojedinca koja će nam omogućiti da na bolji način personalizujemo poruku i postignemo bolje marketing rezultate.

Društvene mreže (više ovde) će imati sve više podataka o svojim korisnicima, to će dovesti da reklame postanu pametnije i preciznije.

Machine learning sistemi će pomoći marketarima da analiziraju ogromne količine podataka o kupcima, zatim predvide ponašanje kupca u budućnosti, kao i verovatnoću da će on ponovo obaviti kupovinu.

3. Chat Botovi

Već smo upoznati sa chat aplikacijama koje milijarde ljudi koriste svakoga dana. Ove aplikacije su zabavne i lake za korišćenje, pomažu nam da izrazimo svoje mišljenje i komuniciramo sa prijateljima. 

Sve više ljudi preferira “kuckanje” umesto razgovara telefonom. Takođe, mnogo je lakše postaviti pitanje o proizvodu preko četa na sajtu, a nego pozvati prodavnicu kako bi došli do željenih informacija. 

Ukoliko ta ista prodavnica nema dovoljno veliki tim korisničkog servisa, potencijalni kupac neće dobiti odgovor na postavljeno pitanje. Marketing menadžer ima dve opcije: da zaposli više ljudi ili aktivira chat botove. 

Botovi su neuporedivo jeftinija opcija koja može da funkcioniše bez prekida, svakog dana u nedelji non stop. Ovakav vid marketing automatizacije pomaže poslodavcima da unaprede posao, budu produktivniji, sačuvaju vreme i energiju. 

chatbot konverzacija buducnost marketinga

Umesto desetine zaposlenih za odgovaranje na pitanja postavljena na sajtu, u budućnosti će sve raditi jedan program – jeftinije i non stop. Planirano je da kada kupac pošalje zahtev ili pitanje, chat bot odgovori imitirajući zaposlenog. 

Pre početka rada neophodno je da chat bot prođe Turing test koji potvrđuje da je sistem sposoban da radi posao zaposlenih, kako kupac sutra ne bi uočio razliku između osobe i mašine. 

Današnji botovi odgovaraju na često postavljena pitanja, dok će za par godina koristiti  veštačku inteligenciju kako bi odgovorili na komplikovana pitanja i biti u mogućnosti da reše problem kupaca. 

4. Glasovne Aplikacije

Sa obzirom da je mnogo jednostavnije pričati nego kuckati, glasovne aplikacije će eliminisati potrebu za korišćenjem tastature. 

Dok su trenutno chat botovi sve o čemu se priča, glasovne aplikacije koje su već godinama prisutne se ne pominju mnogo iako ih svaki desktop, tablet ili mobilni telefon poseduje. 

Počevši od glasovnog snimanja, programa za pretvaranje govora u tekst, glasovnog prepoznavanja ili jednostavne glasovne pretrage; glasovne aplikacije su praktične, multifunkcionalne alatke. 

Amazon ima gedžete poput Alexe i Echo- a, Siri pomaže Apple korisnicima, a Voice je u vlasništvu Samsunga. 

Nesumljivo je da će nam razvoj ovih aplikacija u budućnosti olakšati svakodnevnicu. Istraživanja su već pokazala da su kupci sve fleksibilniji i adaptivniji na tehnološke promene.

Kada želimo da pretražimo nešto, najčešće pokrenemo Gugl a zatim ukucamo pojam u polju za pretragu i kliknemo search. Za to postoji jedostavniji način, jedan klik i pitanje: Siri, gde se u gradu prodaje najbolja pica? I dobićemo rezultate pretrage koju će naš uređaj sam obaviti. 

Međutim, giganti u IT sektoru su odlučili da odu jedan korak dalje: da stvore savršenog glasovnog asistenta. 

U bliskoj budućnosti ovi asistenti će biti pouzdani, ali pre svega visokointeligentni pomagači u raznim poslovima i aktivnostima. 

Ukoliko su nam ruke zauzete, korišćenje glasovnog asistenta omogućava da završimo više stvari istovremeno – brže, lakše i sa manje stresa. Kada je nešto lako za upotrebu i pritom korisno, neprimetno postaje navika. 

Glavna razlika između asistenta danas i futurističkog je ta, što će asistent u budućnosti imati sposobnost da uči. Samo je pitanje vremena kada će kupci početi da koriste svoje glasovne asistente prilikom kupovine. 

Nakon određivanja ukusa, želja i finansijskih mogućnosti, asistent će imati slobodu da preporuči najbolju opciju za Vas. Ovo je oblast za koju će se marketinške agencije boriti, sjajna prilika za sve oglašivače da dopru do korisnika, promovišu svoje proizvode i poboljšaju kvalitet svojih usluga. 

U budućnosti asistenti će biti humanizovani, kao i razgovori sa korisnicima. Percipiracemo ih kao prijatelje koji žele da nam pomognu. 

Kad posedujete informacije, nije teško da se glasovni asistent personalizuje. On će znati gde je korisnik trenutno, koliko često posećuje određena mesta, koju vrstu sporta preferira ili koja jela voli da jede. Ljudi više neće kucati u Google: jeftini zubar u Beogradu; umesto toga, pitaće svog asistenta od kojeg će dobiti instant odgovor, uz pitanje da li želi da mu/joj zakaže pregled.

Bez obzira na nemerljivu pomoć koju će nam obezbediti, neophodno je preduzeti mere bezbednosti. Veštačka inteligencija u manipulativne svrhe se mora zabraniti zakonom. To znači da su neophodne regulativne izmene prilagođene novim okolnostima. 

Ako uzmemo u obzir dobre i loše stvari, ostaje na svakom od nas da da svoj sud da li veštačka inteligencija ima više prednosti ili mana.

Da li mislite da će veštačka inteligencija promeniti digitalni marketing kakav danas poznajemo?

Leave a Reply

avatar
  Subscribe  
Notify of