ŠTA JE SEO i kako biti prvi na Google?

SEO je skup taktika koje nam pomažu da visoko rangiramo website na Google pretrazi i dovedemo ljude na website. SEO je skraćenica od Search Engine Optimization.

Pametni biznisi vide SEO kao dugoročnu marketing strategiju i šansu da budu pronađeni od strane idealnog kupca.

Kažu na drugoj stranici pretrage možemo i leš sakriti. 90% saobraćaja uzimaju websajtovi koje se rangiraju na prvoj strani.

Dok samo 10% saobraćaja ide slabijim rangiranim sajtovima sa drugih strana. Korisnično iskustvo ispred svega i Google se trudi da njegovi korisnici odmah dobiju odgovor na uneti upit. Baš iz tog razloga nalazimo sve što nam treba na prvoj strani.

SEO olakšava našoj ciljnoj grupi da pronađe naš sadržaj na Google pretrazi.

1. Kako radi SEO?

Google pretragu možemo gledati kao website u koji ukucamo šta nas zanima i on nam izbaci listu linkova koji daju odgovor na naš upit. To je ispravno. Međutim kako ona funkcioniše?

Sajtovi za pretragu su tehnički kompleksni. Pokušaćemo da pojednostavimo. Google ima tragače koji su konstatno u potrazi za novim informacijama. To su programi beleže svaku promenu na websajtovima title tag, tekst na svakoj strani, slike, ključne reči, diskripciju, praktično sve.

Oni služe da prikupe podatke o čemu je tvoj sajt, ko si ti, čime se baviš i ko bi možda bio zainteresovan da pronađe tvoj sajt. Google svoj tragač zove Spider.

Ako imamo u vidu podatak da se na webu skoro svakog minuta napravi između 300-500 novih web stranica. Na Spideru je je ogroman zadatak.

Sledeći zadatak je Googla možemo uporediti sa kartotekom. On treba utvrdi koje informacije prikazuje kad neko otkuca određeni upit. Automatski kategorizuje, reangažuje i prikazuje linkove za manje od jedne sekunde.

Prethodno napisano je kako funkcioniše SE, tj. Search Engine. Kad znamo kako radi Search engine, na red dolazi Optimization.

Optimizacija je proces gde olakšavamo Googlu da visoko ranagira naš websajt na pretrazi. Pišemo kvalitetan sadržaj i postavimo ga na sajt kako bi ga Google lako razumeo, a sa druge strane ponudio pravi odgovor na upit korisnika. Postoje brojna SEO pravila koja ćemo u daljem tekstu obraditi.

2. SEO benefiti za biznis.

Svaki biznis želi posećen website. Međutim, slaba posećenost i manjak saobraćaja na websajtu su surova stvarnost. Poput grada duhova.

Baš iz tih razloga digitalni marketing (za više klikni ovde) pridaje posebnu važnost SEO strategiji.

Ovde ćemo navesti neke od osnovnih benefita SEO optimizacije za kompaniju koja želi online prisutnost.

  1. Povećan Saobraćaj
  2. Bolja Vidljivost
  3. Gradi kredibilitet i poverenje
  4. Pomaže nam kod brendiranja
  5. Mali troškovi
  6. Bolje upoznajemo ciljnu grupu
  7. Veći ROI od drugih marketing kanala

3. Koja je razlika između SEO i plaćenih oglasa

Kod SEO (Search engine Optimization) saobraćaj dovodimo besplatno na website, dok kod plaćenih oglasa, tj. AdWords kampanja mi plaćamo Googlu za dovedeni saobraćaj.

U pretrazi SEO članci se uvek nalaze ispod plaćenih oglasa. Ovo jedan od načina kako Google zarađuje novac i oni će uvek imati prednost.

Međutim kad se prestane sa plaćanjem ranking websajta se ne zadržava već na tvoje mesto dolazi neko drugi ko je spreman da plati za svoje mesto u pretrazi.

Kod SEO strategije to nije slučaj, jer najkvalitetniji sadržaj nudi najbolji odgovor na upit korisnika. Google uvek brine o iskustvu krajnjeg korisnika i tom sadržaju daje prednost.

4. Zašto su Google mikro momenti važni za SEO?

To su kratki momenti kad korisnik otvori pretraživač i krene da unosi upit, tokom kojih su korisnici spremni na određenu akciju.

Razlikujemo četiri mikro momenta.

  1. Ja želim da znam – Kad korisnik traži određene informacije, ali nije u kupovnom modu.
  2. Ja želim da idem – Kad korisnik traži lokalni biznis ili razmatra da kupi proizvod iz obližnje radnje.
  3. Ja želim da radim – Kad korisnik traži pomoć u izvršavanju određenog zadatka ili pokušava da nauči nešto novo.
  4. Ja želim da kupim – Kada je korisnik spreman da napravi kupovinu ili mu je potrebna pomoć da odluči šta da kupi ili kako da kupi.

Iz perspektive SEO marketinga, brendovi treba da budu spremni da daju adekvatan odgovor kad se mikro momenti dogode. Neophodno je Google korisniku biti uvek biti pri ruci, bilo kad na bilo kom uređaju i ponuditi najkvalitetni odgovor na određeni upit.  

pdf-toolkit-opt-in

Svi Marketing Alati Na Jednom Mestu. Besplatno Skini Svoju Kopiju.

Tvoje Informacije Su 100% Bezbedne i Nikada Ih Nećemo Podeliti Sa Trećom Stranom.

5. SEO i ključne reci

Ključne reči (Keywords) su reči ili fraze koje korisnici kucaju u pretragu, kada traže određene informacije. Predstavljaju reči kojima se korisnici obraćaju Googl pretraživaču kad traže određene informacije.

SEO optimizovani websajtovi se trude da pričaju istim jezikom kao korisnici Googla. Oni koriste iste ključne reči koje oni kucaju u pretragu.

Pre optimizacije sajta, potrebno je staviti se u cipele ciljne grupe. Zatim utvrditi koji bi keywords ciljna grupa koristila da bi došla do našeg sajta.

Drugim rečima potrebno je uhvatiti šablone kako ljudi traže naše i konkurentske proizvode, usluge ili informacije.

Ako se detaljno ne pozabavimo analizom i istraživanjem ključnih reči, ciljna grupa će završiti verovatno na tuđem sajtu. Dok će pametna upotreba ključnih reči pomoći tvom sajtu da se rangira više i dovede veći broj ljudi na sajt.

6. On page i off page SEO

6.1 On page strategija

On page SEO je praksa optimizovanja sajta i njegovih stranica kako bi se on rangirao bolje na pretrazi.

U ovu kategoriju spadaju SEO aktivnosti poput optimizacije html koda, kreiranja najboljeg sadržaja, kreiranja vizuelnih elemenata i popravljanja korisničkog iskustva.

Ova praksa sadrži sve faktore koji su u kontroli od strane vlasnika websajta. On page faktore treba pažljivo pratiti i otklanjati sve nedostatke koji se uoče. On je u našim rukama i zavisi direktno od nas.

Ako primetimo html kod koji nije u skladu SEO pravilima naravno da ga treba zameniti adekvatnim, jer će to direktno uticati ranking websajta na Googlu.

Radom na On page optimizaciji mi potpomažemo off page strategije. Off page strategije poput link building će raditi bolje ako je sadržaj kvalitetan. Niko ne želi da se uveže na loš sadržaj, a kreiranje izvrsnog sadržaja je upravo zadatak on page aktivnosti.

6.2 Off page strategija

Off page SEO predstavlja skup SEO aktivnosti izvan websajta koje utiču na bolje rangiranje na Google pretrazi.

Off page optimizacija utiče na popravljanje rankinga, na autoritet sajta, popularnost i relevantnost websajta na pretrazi.

U off page SEO aktivnosti spadaju link building, promovisanje sadržaja na društvenim mrežama i kroz email marketing kanale i guest blogging.

Ovi faktori nisu skroz u našim rukama kao što je slučaj sa on page strategijom.

Koja je tvoja omiljena SEO taktika?

Koja je ključna reč za koju želiš da tvoj sajt bude visoko rangiran?

Leave a Reply

avatar
  Subscribe  
Notify of