YOUTUBE marketing: Definitivno Upustvo

Danas nećemo pisati kako da uploaduješ video na kanal, to zna svaki desetogodišnjak. Ovde je tema Youtube marketing.

On predstavlja skup marketing strategija koje nam daju odgovor na pitanja kako da rangiramo visoko video snimak na pretrazi, kako da dovedemo saobraćaj na website uz pomoć Youtuba i kako da tvoj brend raste.

Ne postoji bolja društvena mreža za uploadovanje video sadržaja na svetu od Youtuba.

Statistika ide u korist ove društvene mreže. Youtube je drugi najposećeniji sajt na svetu sa preko milijardu mesečno aktivnih korisnika.

infografika-youtube

Youtube je posle Googla drugi pretraživač na svetu. Na njemu tražimo odgovor na upit u video obliku, što je različito od Googla gde odgovor dobijamo u tekstualnom obliku.

Baš iz ovih razloga digitalni marketing (za više klikni ovde) sve više pažnje poklanja Youtubu.

Međutim ova društvena mreža (više o društvenim mrežama ovde) pored plaćenih oglasa nudi mogućnost kvalitetnom sadržaju da se rangira visoko besplatno.

Da li želite više pregleda na vašem Youtube kanalu?

Da li želite da dobijete više Youtube subscribera?

Ako je odgovor da, onda počnimo….

1. Youtube SEO

Na Youtubu ponekad nije dovoljno imati najkvalitetniji sadržaj da bi se video snimak visoko rangirao. Pored kvalitetnog sadržaja neophodna je i optimizacija, baš kao kod websajtova i  razne marketing tehnike.

Ova društvena mreža je drugi pretražavač na svetu posle Googla, neka pravila koja primenjujemo kod SEO optimizacije websajta rade i ovde. SEO je skup marketing taktika koje nam pomažu da visoko rangiramo website na Google pretrazi i dovedemo ljude na website. SEO je skraćenica od Search Engine Optimization. Šta je SEO i kako on radi pogledajte na ovom linku.

Neophodno je da objasnimo Youtubu o čemu je snimak, koji problem rešava, da umetnemo određene ključne reči, postavimo tagove, deskripciju, naslov, closed caption, itd.

Youtube-naslov,-deskripcija-i-kategorija

1.1 Naslov (Title)

Slično kao kod On page SEO, optimizovanje Youtube naslova je veoma bitna stavka. Naslov i slika snimka je prvo što vidimo dok skrolujemo Youtubom.

Dobar Youtube naslov treba da zaintrigira ljude da kliku i da im tačno kaže do koje će informacije doći kad odgledaju snimak.

Na početku naslova ubacujemo određenu ključnu reč. Nakon toga želimo da budemo maksimalno deskriptivni i intrigantni sa ostatkom teksta u naslovu.

Youtube dozvoljava naslov od 70 karaktera, ali je preporučeno je držati naslov do 60 karaktera kako ne bi isekao ostatak na strani sa rezultatima.

1.2 Deskripcija

Youtube nam nudi mogućnost pisanja deskripcije do 5000 karaktera. Ako smo proveli sate i sate upravljenju kvalitetnog video sadržaja, možemo odvojiti i par sati na pisanje kvalitetne i dugačke deskripcije.

Na početku deskripcije ubacujemo ključne reči za koje želimo da naš snimak bude rangiran.

Neophodno je ubaciti ključne reči iz naslova i u deskripciju. Takođe je potrebno da izgovoriš te ključne reči u snimku i posle ubacis closed caption kako bi Youtube mogao da ih locira i u snimku.

Međutim jako je bitno da ne preteruješ sa upotrebom ključnih reči, jer se za spamovanje dobijaju penali i opada ranking.

U deskripciju treba ubaciti i linkove. Ova taktika se zove Kros promocija. Njom razvijamo online prisutnost i brand awareness. Linkovi mogu da idu ka websajtu, blogu i ostalim društvenim mrežama.

U deskripciju možeš ubaci kratku priču sa kojom će rezonovati tvoja ciljna grupa, transkript video snimka ili glavne informacije o snimku.

Youtube otkriva samo prvih 100 karaktera deskripcije, ostatak da bi videli potrebno je kliknuti show more. Najveću pažnju treba posvetiti ovom delu deskripcije kako bi gledaoca naveli da pročita ostatak i klikne show more.

1.3 Youtube Tagovi

Prethodno smo stavili ključne reči u naslov i deskripciju, sad na red dolaze tagovi. Ovde treba umetnuti iste ključne reči za koje želimo da rangiramo snimak na Youtube pretrazi. 

Tagovi povezuju tvoj snimak sa tuđim snimcima koji koriste iste ključne reči. Prvo ubacujemo najbitnije ključne reči, zatim one manje važne.

1.4 Youtube Kategorije

Odabirom kategorije mi govorimo Youtubu da prikazuje snimak samo ljudima koji su zainteresovani za tu kategoriju. Na taj način mi targetiramo ljubitelje određene kategorije. 

Kategorije takođe pomažu i u boljoj organizaciji sadržaja kanala. Snimak možeš da staviš u jednu od kategorija: Film i Animacija, Automobili i Vozila, Ljubimci i Životinje, Sport, Putovanja i Eventi, Igrice, Ljudi i Blogovi, Komedija, Zabava, Vesti i Politika, Upustva i Stil, Edukacije, Nauka i Tehnologija, itd.

1.5 Closed caption i titl

Titl i closed caption olakšavaju konzumaciju sadržaja i poravljaju iskustvo krajnjeg korisnika. 

Mnogo je lakše zapamtiti informaciju kad je slušamo i čitamo u isto vreme, jer koristimo čulo vida i sluha u isto vreme. To nije jedina prednost closed captiona i titla, oni olakšavaju posao skeniranja samog video zapisa Youtubu i ključnih reči u njemu. 

Baš zato je neophodno tokom produkcije videa spomenuti ključne reči kako bi kasnije Googl mogao kroz closed caption i tilt da ih pročita.

1.6 Youtube kartice(cards) i ekran na kraju snimka (end of screen)

1.6.1 Kartice

youtube-kartica-card

Youtube kartice su mali interaktivni paneli koji se prikazuju tokom emitovanja video snimka.

One podstiču dalju interakciju gledaoca i utiču na povećavanje broja pregleda na Youtube.

Na primer sa jednog našeg snimka šaljemo ljude na drugi naš snimak sa sličnom temom. Na taj način raste broj pregleda na našem drugom snimku.

Dozvoljeno je dodavanje pet kartica po jednom snimku. Kartice nam dozvoljavaju call to action mogućnost tokom emitovanja video snimka i razlikujemo nekoliko vrsta Youtube kartica:

  • Video snimak ili Playlista
  • Promocija drugog kanala
  • Donacija
  • Anketa i link

1.6.2 Ekran na kraju Youtube snimka

Youtube-end-of-screen

Funkcioniše slično poput kartica, stim što se ne pojavljuje tokom snimka već na kraju snimka. Takođe utiče da se vreme gledanja kanala poveća, kao i broj subsribera. 

Ekran možemo dodati u poslednjih 5-20 sekundi video snimka i možemo ga koristi na različite načine:

  • kao poziv za subscribe na kanal
  • promociju video snimka
  • promociju websajta

1.7 Playliste

Youtube playliste su fantastičan način da organizujemo sadržaj u različite teme, kako bi posetioci kanala lakše dolazili do potrebnih informacija.

One nam omogućavaju da napravimo Youtube kolekciju sadržaja i tako poboljšamo navigaciju kroz naš kanal.

Međutim postoji još jedna beneficija playliste. Kad gledalac poseti playlistu reprodukuje se snimak za snimkom, poput playliste na tvom muzičkom plejeru. Na ovaj način mi ohrabrujemo ljude da nastavljaju da gledaju naš Youtube sadržaj.

Mi im omogućavamo da otkriju još našeg sadržaja koji bi ih možda zanimao i povećavamo vreme koje ljudi provode na našem kanalu.

pdf-toolkit-opt-in

Svi Marketing Alati Na Jednom Mestu. Besplatno Skini Svoju Kopiju.

Tvoje Informacije Su 100% Bezbedne i Nikada Ih Nećemo Podeliti Sa Trećom Stranom.

2. Vizuelni Identitet i Brendiranje Youtube marketinga

Youtube-kanal-objašnjenje

2.1 Boje

Svaki brend ima svoje boje. Boje koristimo kako bi naš Youtube kanal učinili jedinstvenim i napravili drugačijim od mora drugih kanala.

Određujemo ih prema ciljnoj grupi i onome kome je brend služi. Na Youtubu upotrebljavamo boje koje koristimo u svim tačkama dodira sa kupcima (websajtu, društvenim mrežama, katalozi, vizit karte, brošure, itd.).

Odabrane boje koristimo kod thumbnaila (sličice video snimaka), velikog banera kanala i tokom samog video snimka. Više o brendingu možeš naći ovde.

2.2 Ikonica kanala

Ako je upitanju personalni brend koristimo sliku, dok kod kompanija koristimo logo.

Posle dugog gledanja tvog Youtube kanala subscriberi se povezuju i familijarizu sa logom ili slikom. Upravo tu leži snaga brendiranja.

Dobra ikonica kanala se lako pamti, prepoznaje i privlači pažnju.

2.3 Veliki baner kanala - Youtube Channel art

Veliki baner se nalazi na vrhu stranice Youtube kanala.

Posetioci prvo vide baner kad uđu na tvoj kanal, a mi ga koristimo vizualno komuniciranje i prikazivanje brend identiteta.

On  treba da sadrži ključne informacije, raspored, naloge društvenih mreža, logo, sliku, slogan, itd.

2.4 Sličice video snimaka - Thumbnails

Dok korisnici pretražuju i skroluju Youtube rezultate, njima iskaču sličice i naslovi video snimaka. One direktno utiču broj klikova i prikaza tvog video snimka.  Ako sličica privlači pažnju i intrigira mnogo je veća verovatnoća da ljudi kliknuti na nju.

Youtube automatski generiše nekoliko predloženih sličica iz video snimka, međutim preporučujemo da uploaduješ prilagodjenu sličicu.

Ajde da pogledamo par marketing hakova koji pomažu kod pravljenja efektnih thumbnaila.

  • Strelice i krugovi, ovo je savršena taktika koja usmerava pažnju na sličicu i generiše klikove.
  • Logo u ćošku sličice, iako niko ne klikne na tvoj video povećavaš svest o brendu, za personalno brendiranje ubacujemo sliku lica.
  • U sličicu ubacujemo tekst iz naslova, ključnu reč ili najbitniji deo naslova.

2.5 Trejler video Youtube kanala

Trejler je  video snimak koji treba posetiocu da omogući lak dolazak do osnovnih informacija o tebi i tvom kanalu.

Obično je treća stvar koju posetioci kanala vide posle ikonice kanala i velikog banera. Neophodno je da sadrži svrhu kanala, šta će posetioci dobiti ako kliknu subscribe, brend priču i da bude u trajanju od 30 – 90 sekundi.

Kod trejlera koristimo takođe Youtube SEO tehnike.

Koja je tvoja omiljena Youtube taktika?

Leave a Reply

avatar
  Subscribe  
Notify of